pondělí 24. října 2016

Malá kabelka přes rameno

Tak se opět hlásím po delší době. A zase s kabelkou. Sice šiju i oblečení, ale méně a navíc ze střihu a koupené látky. Na mou obranu, jednalo se o látku ve slevě, byla mezi zbytky. Někdy mě prostě přepadne i touha koupit látku novou.

Tato kabelka bude sice menší, ale vleze se do ní vše potřebné - doklady, peněženka, mobil, kapesníčky, metr a foťák (pro stavaře).

Od kamarádky jsem dostala zbytky zajímavých látek, ze kterých se šijí kostýmy do divadla. Používám je na aplikace, brože a menší projekty. U této kabelky jsem je taky použila. Je to ten proužek stříbrné látky.

Střih je hoooodně jednoduchý. Je to vlastně jen obdélník. Velikost u mé kabelky je včetně vloženého kousku a švů 60 x 35 cm. Ten samý obdélník můžete vystřihnout i z podšívkoviny a výztuhy RONOPAST (Ronofix).
Koženka

 Našívám kousek stříbrné látky



Základní obdélník i s vystřiženou výztuhou. Vlevo je látka na podšívku. 
Obdélník koženky a výztuhy přeložím na půl a strany sešiju. Místo špendlíků doporučuji použít kancelářské klipsy. 


Pro vytvoření dna sešijeme rohy napříč stejně jako u kabelky shopper


Teď ušijte podšívku. Šije se stejně jako vrchní látka, akorát tam přidejte kapsičky. Návod najdete zase v mém příspěvku o kabelce Shopper.
V podšívce musíte rohy taky sešít ve stejné délce jako u vrchní látky.

Teď musíme přišít poutka, abychom měli za co připnout popruh. Z koženky ustřihněte zase 2 obdélníčky 11x6 cm, přeložte po delší straně a sešijte.
Poutka obraťte, po kratší straně přeložte (ale ne na půl, jen v asi třetině) a vložte kroužky. Kroužky kupuju v železářství.
Potka teď přišijte k bokům kabelky. Posuňte je od vrchu asi 2 cm, abyste mohli ještě přišít zip. Pak se Vám to totiž pod jehlu ve stroji i s poutkem nevlezlo.

Na konec vložte dovnitř ušitou podšívku. Okraje podšívky i vrchní části založte dovnitř asi 1 cm. Mezi tyto vrstvy vložte zip a sešijte. Tohle je asi nejtěžší část. Možná to jde i lehčím způsobem, ale já ho neznám.

Popruh přes rameno jsem si vzala z jiné kabelky, kterou jsem si koupila, protože má ucha a ten popruh nepoužívám.
















1 komentář:

  1. Tak ta vypadá hrozně hezky. Moc pěkná práce. Přemýšlím, že možná něco takového zkusím také. Nevypadá to vlastně až tak složitě. Můj muž pořád otravuje s tím, že by potřeboval nějakou menší tašku na různé drobnosti, ať pořád všechno nenosí po kapsách. Dívala jsem se a našla jsem na internetu návod na výrobu takové malé pánské tašky. Jak bude čas, tak se do toho asi pustím, myslím si, že to bych mohla zvládnout.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste si našli čas pro komentář na můj blog!