úterý 18. února 2014

Jak ušít z kalhot sukni II.

Moc jsem chtěla manžestrovou sukni, ale ta, co mám, mi už nesedí v bocích:-( Taky mi ji maminka ušila, když mi bylo 16, od té doby jsem se trochu zakulatila:-D

V secondhandu jsem našla manžestrové kalhoty, které mi seděly v bocích, ale jinak byly krátké. Ušila jsem z nich vytouženou sukni.




Vzpomínáte na můj návod Jak mít z kalhot sukni z minulého roku? 


U této sukně to tak jednoduché nebylo. Kalhoty totiž měly užší nohavice, rozhodla jsem se to vyřešit dalším kusem látky.
 
Začátek je stejný

Pokračujte ustřižením jedné nohavice pár cm pod zadními kapsami.


Poté přišijte dostatečně široký a dlouhý kus látky. Já musela sešít dva kusy, tak jsem přišpendlila šev na šev.




Následují stejné kroky jako v původním návodu. Opět přiložte nohavice na sebe lícovými stranami a naznačte křídou linii švu vepředu a vzadu. Přišpendlete.

Sešijte naznačené švy. Spodní lem zastřihněte do stejné délky (já ji mám zase pod kolena), zahněte, přišijte.

Pokud chcete sukni ozdobit, švy přešijte na lícové straně (škoda, že nevím, jak se tomu krejčovsky říká) kontrastní tlustší nití (používá se na džíny). 

Sukně je opět vytvořena ze starého oblečení nebo zbytků látky, které by jinak skončily na skládce.









2 komentáře:

  1. Máš fajn nápady, miluju, když staré věci dostanou novou šanci :)

    OdpovědětVymazat
  2. Klobouk dolů, že si šiješ vlastní oblečení. Mně by se také líbilo nosit originální oblečení, které jsem si sama navrhla :-). Vrchol mého šicího umění ale je, že si zkrátím kalhoty :-D . Když tak ale koukám na to oblečení, tak bych si také mohla provětrat šatník. Už jednou jsem si šatník probírala a oblečení, které už jsem nechtěla nosit, jsem poslala do second handu , tak teď to udělám zrovna tak a pak vyrazím na nákupy :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste si našli čas pro komentář na můj blog!