sobota 11. srpna 2012

Jak mít z kalhot sukni?

Nedávno jsem byla v second handu, kde jsem našla krásné černé kalhoty, ale vůbec mi neseděly. Stály jen 10 kč (byla to nějaká akce), tak jsem si je koupila, že přinejhorším skončí rozpárané na jiné využití. Dneska jsem je vytáhla a podívala se na ty luxusní kapsy a luxusní zapínání, vždyť takovou sukni potřebuju!
Ukážu vám návod, jak z kalhot udělat sukni. Je to velice jednoduché a trvá to max. hodinu.
Budete potřebovat nit, šicí stroj, kalhoty, nůžky a žehličku.

První si určete délku sukně. Já ji mám u kolen. Odstřihněte zbytečné nohavice.

Pak rozpárejte vnitřní strany nohavic k rozkroku a od rozkroku kousek dál, k místu, kde se švy zakřivují do rozkroku.


Pak kalhoty složte rozpáranými stranami k sobě.


U rozpáraných stran si načrtněte narovnání stehu. Bude to od posledního rozpáraného švu po okraj sukně, jak je to na obrázku. Zajistěte špendlíky a sešijte (doporučuji první nastehovat a vyzkoušet).


Takto vypadá nastěhovaná sukně, novými stehy složená k sobě. Tyto nové švy budou vlastně uprostřed sukně. 

Sešijte a vypárejte nastehování (schválně jsem stehovala bílou, vidím pak rozdíl mezi nastehováním a finálními švy, které jsou černou nití). Sukni vyžehlete a zahněte 2x. Pak nemusíte spodní záhyb špendlíkovat, pro mě osobně je to pohodlnější. A pak je hotovo!



Na závěr náš pejsek, výjimečně se mi koukal do objektivu;-)


5 komentářů:

  1. krásnou sukni jste si ušila ;o) máte dobré nápady

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, kalhoty stály jen 10 kč, protože se sekáč rušil. O to větší mám z ní radost:-D

      Vymazat
  2. Moc děkuji za návod!! Já si koupila kalhoty značkové a bohužel absolutně nesedí v rozkroku, což jsem zjistila až po půl dni nošení :-(. Tak si je přešiju ať neleží ve skříni :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Včera jsem si na Váš blog intenzivně vzpomněla. Koupila jsem si v sekáči větší rifle s tím, že je nechám na doma. Ale jsou fakt větší, nesedí jak mají a není to úplně ono. A já si říkala kruciš, na blogu té šikovné paní Evy jsem přece viděla návod jak z nich udělat sukni (a riflovou já zrovna chci koupit). Tak vyzkouším, díky za návod, snad se zadaří.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám, že jste si našli čas pro komentář na můj blog!